LEKCJA 1, 2

Temat: Bezpieczeństwo
przede wszystkim.
1. Podręcznik: "Jak to działa?", wyd. Nowa Era.
2. Zeszyt w kratkę.
3. Plan pracy.
4. System oceniania.

Wymagania edukacyjne 

Wymagania podstawowe

Wymagania ponadpodstawowe
UCZEŃ:
wyjaśnia, jak zapobieg wypadkom
w szkole
wymienia zasady bezpiecznego używania narzędzi i urządzeń w pracowni technicznej
przestrzega regulaminu pracowni technicznej
określa przebieg drogi ewakuacyjnej w szkole
rozżnia znaki bezpieczeństwa

posługuje s terminami: droga,
chodnik, droga rowerowa, jezdnia, torowisko, pas ruchu, autostrada, droga ekspresowa i ogólnodospna, droga twarda i gruntowa
nazywa części drogi
wymienia rodzaje znaków drogowych
i opisuje ich kolor oraz kształt

wymienia numery telefonów
alarmowych
przedstawia, jak prawidłowo wezwsłużby ratownicze na miejsce wypadku

wie, co to jest rower
wymienia warunki niezdne do zdobycia karty rowerowej
wymienia układy w rowerze
nazywa części wchodzące w skład
poszczególnych układów
wylicza elementy obowiązkowego wyposażenia roweru

prawidłowo posługuje s terminami:
znaki drogowe pionowe (ostrzegawcze, zakazu, nakazu, informacyjne) i poziome
rozżnia poszczególne rodzaje znaków drogowych i podaje ich cechy charakterystyczne

prawidłowo posługuje s terminami:
włączanie s do ruchu, skręcanie, wymijanie, omijanie, wyprzedzanie, zawracanie
wymienia kolejne czynności rowerzysty
włączającego s do ruchu
omawia właściwy sposób wykonywania skrętu w lewo oraz w prawo na skrzyżowaniu na jezdni jedno-
i dwukierunkowej

posługuje s terminami: pojazd
uprzywilejowany skrzyżowanie
równorzędne, skrzyżowanie z drogą z pierwszeństwem przejazdu, skrzyżowanie o ruchu kierowanym sygnalizacją świetlną, skrzyżowanie o ruchu okrężnym
przedstawia kolejność przejazdu poszczególnych pojazdów przez skrzyżowania żnego typu
UCZEŃ:
uzasadnia, dlaczego należy
stosow s do regulaminu podczas przebywania w pracowni technicznej
planuje przebieg drogi ewakuacyjnej w szkole
określa rozmieszczenie poszczególnych grup znaków bezpieczeństwa

opisuje żne rodzaje dróg
wymienia zasady obowzujące
na poszczególnych rodzajach dróg
wyjaśnia i uzasadnia, które znaki drogowe są szczególnie ważne dla pieszych



wskazuje, jak należy zachować s na miejscu wypadku



omawia właściwości poszczególnych typów roweru
wyjaśnia zasady działania
i funkcjonowania poszczególnych układów w rowerze




podaje przykłady znaków
drogowych z każdej grupy
tłumaczy znaczenie poziomych
znaków drogowych


omawia właściwy sposób wykonania manewrów wymijania, omijania, wyprzedzania
i zawracania
wymienia miejsca i sytuacje, w których obowiązuje zakaz wyprzedzania i zawracania




określa, które pojazdy nazywa
s uprzywilejowanymi
przedstawia hierarch poleceń i sygnałów spotykanych na skrzyżowaniach

Ocenie szkolnej podlega:
1.      Stopień opanowania wiadomości w zakresie materiałoznawstwa i technologii mechanicznej oraz ich wykorzystanie w rozwiązywaniu zadań wytwórczych.
2.      Zeszyt przedmiotowy ucznia.
3.      Zeszyt ćwiczeń z wykonanymi poszczególnymi ćwiczeniami.
4.      Aktywność na lekcjach techniki.
5.      Przestrzeganie zasad bezpieczeństwa, ład i porządek na stanowisku pracy.
6.    Umiejętność wykonywania zadań technicznych zgodnych z dokumentacją rysunkową i projektem, dokładność estetyka wykonywanego zadania.
7.      Dokładność, staranność wykonywanych zadań.
8.      Umiejętność posługiwania się narzędziami, przyrządami, urządzeniami technicznymi zgodnie z ich przeznaczeniem.
9.      Umiejętność posługiwania się przyborami i przyrządami kreślarskimi.
10.  Umiejętność wykonywania dokumentacji rysunkowej.
11.  Stopień opanowania wiadomości z ruchu drogowego.
12.  Sprawne i właściwe posługiwanie się komputerem.
13.  Praca w grupach za zwróceniem uwagi na zaangażowanie uczniów do pracy.

Kontrakt z uczniami:
·         Na zajęciach z przedmiotu Technika obowiązuje "Regulamin Pracowni Technicznej"
·         Nie przewiduje się sprawdzianu zaliczeniowego na koniec semestru.
·         Prace rysunkowe są ocenione w ciągu 2 tygodni i przekazane uczniom do wglądu.
·     Uczeń po dłuższej niż 1 tydzień nieobecności w szkole może nie być oceniany, jeżeli nieobecność związana była z chorobą lub innymi sytuacjami losowymi, które go usprawiedliwiają.
·         Nie przygotowanie do zajęć zgłasza uczeń po sprawdzeniu listy obecności.
·    Dwa razy w ciągu semestru uczeń może zgłosić nie przygotowanie do lekcji (brak zeszytu, zadania) bez obawy otrzymania oceny niedostatecznej.
·   Systematyczne nie przygotowywanie się do lekcji, brak zeszytu przedmiotowego (zeszytu ćwiczeń) lub potrzebnych na lekcje innych materiałów za trzecim razem i każdym następnym wpłynie na wstawienie oceny niedostatecznej.
·    Uczeń mający kłopoty z opanowaniem materiału może zwrócić się do nauczyciela w celu ustalenia formy wyrównania braków lub pokonania trudności.
·         Oceny wystawiane przez nauczyciela są jawne i uzasadnione.
·         Uczeń ma prawo poprawić ocenę niedostateczną za pracę praktyczną w ciągu trzech tygodni od przekazania informacji o uzyskanej ocenie za daną pracę.
·         Uczeń ma obowiązek prowadzenia zeszytu przedmiotowego, w którym powinny znajdować się zapisy tematów, notatki, zapisy poleceń ustnych lub pisemnych prac. Zeszyt prowadzony jest systematycznie przez ucznia. W przypadku nieobecności ucznia w szkole, zeszyt przedmiotowy oraz zeszyt ćwiczeń musi być uzupełniony.
·    "Szczęśliwy numerek" zwalnia ucznia z odpowiedzi z ostatnich trzech lekcji oraz z zapowiedzianej kartkówki i sprawdzianu.
·   "Szczęśliwy numerek" nie zwalnia ucznia z noszenia podręcznika, zeszytu przedmiotowego, brania udziału w lekcji.
·  Każdy uczeń ma prawo do oceny za wykonane prace nadobowiązkowe uzgodnione z nauczycielem.
·     Przy wystawianiu ocen semestralnej i końcoworocznej największe znaczenie mają oceny z zadań praktycznych oraz prac wytwórczych i komputerowych oraz obecności na lekcjach.


Temat: Bezpieczeństwo przede wszystkim.

 Podręcznik strona 6-9.
Na lekcji uzupełnialiśmy regulamin pracowni na str. 7.

Zadanie domowe (w książce)
Ćwiczenie 3, str. 8

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz